2008-02-24

盘古了3、4天的帖子

是时候跟进近况。

刚刚把自己的
N73更换字体,换了之后比较美咯。之前系统自带的字体实在是顶不顺。那么大的屏幕,可是字体弄到又细又小(尤其是创建信息的栏目)。同样解析度,Sony Ericsson在这一方面就做到较好。

最近家里好像掀起换手机热潮。原本是我跟妹妹在去年五月分别购得
Nokia N73Nokia 5300。然后本月叔叔跟弟弟又换手机,分别换成Nokia 6110 NavigatorSony Ericsson W910i

不止我家有这种奇怪的现象。身边的朋友也是噢!
表姐在去年从
Nokia 2100换成Sony Ericsson Z610i
YB在去年从Sony Ericsson W800i换成Sony Ericsson S500i
YD也在去年从Sony Ericsson K700i换成Sony Ericsson K810i
Sharon在本月从Sony Ericsson K700i换成Sony Ericsson W580i
Chuan也在本月从Sony Ericsson W810i换成Sony Ericsson W960i

啊!全都是Sony EricssonSony Ericsson很会抓住年轻人的心噢,这回不赚到笑都是假咯。

昨天跟一班好友去卡拉
OK……金文泰分店的。
其实我都是配合他们的啦!之前一个到中国做海外学习交流,一去就是五个月。另一个要毕业考试,所以没有时间出来。

这次约好一时四十五分在候车站集合。我一时准就出门,一点半就到了。可是我看到
Chuan比我更加早到……哇,怎么可能?!我就问他,原来他也是刚刚到罢了。最让人跌破眼镜是雪人是最后一个到……嘿,这次YB都比你早到噢!

原本柜台服务员分配我们到21号厢房,但是我们唱到一半,整个音响系统好像坏掉,没有音乐亦没有麦克风声。起初他们以为是我在遥控器上不小心按到什么按钮,还讲我。我就喊冤啊!我什么都没有按到啊!后来传召那边的工作人员来查看,我看那位工作人员相当保守,不敢调弄音响系统,就决定给我们换个房间。

换至52号房,刚好有一只小飞蛾在房里。我是无所谓啦,因为飞蛾不会咬人的。但是女生非得把飞蛾赶出房外不可
wor!所以房内上演一场赶蛾闹剧……亏她们还想把这一幕摄影起来!晕~

来评论唱功:
雪人:孙燕姿的翻版!不过就少了孙燕姿的‘沧桑’感觉。‘
Ben,跳!’的毛病还在……雪人啊!我不能一直跳啊,很累的咧……
YB:你要点的歌都是冷门歌,Kbox系统都没有你要的。歌声弱,我都要特地放小声配合她。
Jess:娃娃音……逼你唱林子祥与叶倩文合唱的‘选择’,回味一下。
Chuan:雪人说他趁雪人在国外之际,偷偷练歌喉。雪人,你一点都没错啦!他每天花三个小时唱歌,果然没有功亏一篑,唱歌算是有进步。不好意思,我的英文差,梁静茹的新歌,我一直念成salary!哈哈

大家忙着唱歌跟叙叙旧,都忘了来个大合照!


In short...

After leaving this blog for 3-4 days, it's time to update.

Recently, there has been a changing-handphone-craze going on. Everybody around me has changed their phones, including me. Most are Sony Ericssons. Sony Ericsson really knows how to capture the youth market very well, this time round they must be earning a lot from handphone sales.

Went K with Chuan, Sharon, YB, Jess at Clementi. Changed room due to some glitches. Got a funny scene - chasing the moth. =.=

Comments on their singing skills:
Sharon: A Stefanie rip-off! But she lacked of Stefanie's wild style. Her old problem still there, despite she went to China for so long.
YB: All songs she wanted to pick are those very unpopular type. Kbox system don't have the songs wor! Volume a bit soft, I had to lower down my volume to accommodate her.
Jess: Doll sound! Forced you to sing 'Choose', which was sung by Sally Yeh and George Lam in the 90s.
Chuan: Being said by Sharon that he secretly train his vocal while she's in China is not wrong! Indeed, after a few weeks of training, his vocals did improved. Sorry la, my English is not good, so I keep pronounce Fish Leong's new song as 'Salary' rather than 'Seh-La-V'... *Faint*

Everybody's busying singing and finding back old memories that we forgot to take a picture!

No comments: