2013-07-25

Dilemma

*A bit lazy to tidy up grad trip photos. Imagine the remaining workload to clear up! But will try to finish it up, also write up events happened recently and uni life.*

This period of time could be the hardest time of all, even worse than during examinations.

Still doesn't have a job yet. But I've sent out resumes, still waiting for the very first interview. Not even to say second/third round interview. On the other hand, 大家都陸陸續續找到工作了. Something wrong somewhere?

I don't know. Haven't land myself onto a job, yet I'm thinking about commitments liao. A bit emo la. All the mess and stress come in and start attacking me.

或許,真的,Yong Rui講的真準,年頭開始找工作是明智的選擇。但我又怕成績有欠理想,畢竟人家可知道我處在什麼位置,期望都有一點高,而且我又不要讓人家失望。

等到現在,多多少少大家都已經聘請到了畢業生。什麼‘不是我去找工,而是工作來找我’這種油腔滑調的話騙到天真的我。什麼FCH都假的,何必那麼拼呢?到頭來人家更先一步,更勝一籌。

撇開工作不說,從身邊的人打聽到朋友XX啦、YY啦等等都已經符合以下最少一樣:

1. 有伴侶
2. 已求婚/已答應
3. 已註冊訂婚
4. 買了房子,有些都拿到鑰匙
5. 有孩子,成家立業

不是我開始緊張。不是說他們年紀大過我,就覺得這些是理所當然的。事實上最多也大個一兩歲,多數都是同齡的。

我在哪裡?還在原點。

說變化,我已經算是那個最原封不動的那位了。

再沒工作,我真的不懂要做什麼了。要瘋了……

This is the quarter life crisis.

No comments: